از اشتباهات رایج می توان به هم معنی دانستن کلمه بازاریابی با ویزیتوری اشاره کرد. و این عدم درک درست از معنای بازاریابی اغلب به ضرر صاحبان کسب و کار منجر می شود.
بازاریابی برگردان کلمه MARKETING است و VISITOR که به اشتباه در زبان ما با معنی بازاریابی استفاده می شود به معنای بازدید کننده است.

اغلب ویزیتور ها در سیستم سنتی بازاریابی در ایران با مراجعه مستقیم به فروشگاه ها اقدام به معرفی کالا و یا خدمات کرده و به نوعی فروش مستقیم را انجام می دهند.
اما بازاریابی یک مفهوم گسترده است که یکی از حلقه های آن (حلقه های نچندان سطح بالا) اقدام ویزیتوری می باشد.

بازاریابی چیست؟
فیلیپ کاتلر که از بزرگان علم بازاریابی به شمار می رود این کلمه را چنین بیان می کند: "هدف اصلی بازاریابی شناسایی و ارضای نیازهای مختلف افراد و جامعه است" و به صورت مختصر بازاریابی را "ارضای سودآور نیازها" تعریف می کند.

در واقع می توان گفت بازاریابی صدای یک شرکت است برای آنکه دیده شود,‌ حال هر چه بیشتر محصول تولیدی همگام با نیازهای مشتریان باشد توجه بیشتری را به خود جلب می کند.
پس می توان چنین برداشت کرد که اولین و مهمترین قدم برای موفقیت تشخیص درست نیاز مشتریان می باشد.

🔶 اگر فعال گردشگری هستیم باید ابتدا نیاز مهم گردشگران در منطقه خود را بیابیم.
آیا آنان نیاز به فضای اقامتی دارند؟
آیا امکانات رفاهی برای آنان فراهم است؟
آیا در مسیریابی مشکل دارند؟
و ...؟

✔️ ممکن است نیاز گردشگران مورد بسیار ساده ای باشد و ما بتوانیم با جواب دادن به آن سود ببریم. این نیاز از منطقه ای به منطقه ای می تواند تغییر کند.
نوشته: سید مجید حسینی لینک در کانال تلگرام https://t.me/baadoir/14

دیدگاه خود را درج نمایید.

Attachments

0

دیدگاه ها

  • دیدگاهی یافت نشد.